Apie komandą

Nemėžio jaunimas išlaisvino kūrybiškumą

2018-02-27

Žvarbų pirmadienį (vasario 26 d.) Vilniaus rajono Nemėžio kūrybinėje dirbtuvėje vyko medijų mokymai kartu su Vytauto Didžiojo universiteto profesore Audrone Nugaraite ir apžvalgininke, buvusia ilgamete portalo „Delf.lt“ vyriausiąja redaktore Monika Garbačiauskaite-Budriene. Šį kartą jaunuoliai diskutavo apie kūrybiškumą ir asmeninę komunikaciją.

Anot Justės Luščinskytės, pokalbis apie kūrybiškumą prasidėjo nuo pavyzdžio apie suglamžytą popieriaus lapą, tiksliau – nuo mūsų požiūrio į jį: ar tai tik šiukšlė, kuri bus išmesta, o gal žaliava iš kurios galim sukurti meno šedevrą?

„Kalbėjom, kad kūrybiškumas visada bus paklausus. Kiekvienas kūrybiškas žmogus gali būti lyderiu, bet ne kiekvienas lyderis gali būti kūrybišku,“ – kalba Justė.

Prof. A. Nugaraitei paprašius apibūdinti kūrybiškumą, jaunuoliai vardijo įvairias meno sritis, kol galiausiai įsitikino, kad jis gali pasireikšti ir būti pritaikytas visur – kartais net ten, kur jo visiškai nereikia.

Labai svarbu kūrybiškumą puoselėti, ugdyti. „Jei žmogus bus kūrybingas, tačiau nieko neveiks, tai niekas šio jo talento ir nepamatys. O jei žmogus, neturintis šios savybės, labiau stengsis, įdės daugiau darbo, tai jis savo rezultatais pranoks talentingą tinginį,“ – mano Justė.

Aktyvią diskusiją paįvairino prof. A. Nugaraitės pasiūlytas žaidimas: ekspertė vardijo atsitiktinius žodžius, o jaunuoliai sakė viską, kas jiems šauna į galvą juos išgirdus. Anot Justės, šis žaidimas leido įsitikinti, kaip visą laiką ieškom lengviausių išeičių, nors pasitelkę kūrybiškumą galėtume sugalvoti, sukurti šį tą įspūdingo.

Antrąją užsiėmimo dalį vedė M. Garbačiauskaitė-Budrienė. Jos metu jaunuoliai lygino skirtingas medijų rūšis, pavyzdžiui, laikraščius ir socialinius tinklus, diskutavo apie asmeninę komunikaciją. „Mus įspėjo, kad prieš skelbdami, viešindami bet kokią informaciją ar savo mintis, iš pradžių turime pagalvoti, ar dėl to nekils problemų mums, mūsų aplinkiniams, ar nepaskatinsime įtampų tarp pažįstamų,“ – pasakoja Justė.

Jaunuoliai taip pat aptarė, kad šiuolaikinė visuomenė – tai vaizdų visuomenė. „Norinti surinkti daugiau „like’ų“ ar „follower’ių“, reikia efektingo paveiksliuko ar nuotraukos, nes žmonės iš pradžių mato vaizdą ir tik po, jei susidomi, pažiūri, kas prie jos parašyta,“ – kalba mergina.

Komentarai (0)

© 2019 „Gyvenu laisvai“. Visos teisės saugomos.